۱۳۸۹ تیر ۸, سه‌شنبه

معرفی و مصاحبه با بند Qutin


سبک این بند melodic death هستش که تاثیراتی از thrash هم گرفته.

یک گروه ایرانی که کیفیت رو به آلبوم های موفق بین المللی رسونده و آلبومی فوق العاده رو بیرون داده که با آلبوم های موفق و پرطرفدار خارج از کشور برابری می کنه.

اسم این بند Qutin هستش.

این آلبوم حدودا یک ماه پیش بیرون اومد و خود من از اون موقع تا حالا بارها اونو گوش کردم و لذت بردم،چون وقتی می بینم همچین آلبومی با این سبک در کشور خودمون ساخته شده حس خیلی خوبی بهم دست می ده.

گروه های مطرح دنیا که آلبوماشون رو می تونن خیلی راحت در بیشتر کشورها پخش کنن و در کشورهای مختلف کنسرت های بزرگی بذارن، راه های زیادی برای شناخته شدن دارن و البته آلبوم هایی هم که می سازن با امکانات و استودیو های خیلی پیشرفته و هزینه های هنگفت هستش.

آلبومی که گروه Qutin به اسم rationalism بیرون داده; آلبومی هست که با توجه به امکانات موجود در ایران یک کار خارق العاده به حساب میاد،چون تمام کارهای این آلبوم توسط اعضای گروه انجام شده و توانستن کیفیت رو به استاندارد جهانی برسونن.

اگر از این سبک خوشتون میاد،قطعا یکی از بهترین آلبوم هایی که در این سبک گوش کردین همین آلبوم هستش.برای این آلبوم وقت زیادی گذاشته شده و زحمات بسیار زیادی کشیده شده تا همچین چیزی شده.

مصاحبه ای رو با پارسا رادمنش،نوازنده گیتارالکتریک بند Qutin انجام دادم تا توضیحات این آلبوم و بندشون رو از زبان خودش بشنوید.

در پایین یکی از ترک های این آلبوم هم برای دانلود گذاشتم به هراه لیریک همون ترک.

دوستانی که مایل به خرید این آلبوم هستند،در قسمت نظرات شماره یا e-mail خودشون رو بذارن تا بقیه مراحل انجام بشه (اگر می خواین شماره تون رو بنویسین نظر خصوصی بذارین).


دانلود ترک A Future Without Tomorrow


-- اگر از لینک بالا نتونستین دانلود کنین از این لینک استفاده کنین


لینک دوم


A Future without Tomorrow

Looking at my surrounding ditches
Like a shadow in the Darkness
I feel the Society's hatred
Of a slaughtered future

Walking in the crowd of silence
Abundance of idle thoughts in chaos
I look at a future without tomorrow
Which borns my existence

Flying to my future dreams
Some burnt parts of my past
Ruined are my futile fancies
And on fire is my humanity

Runs in my nightly insomnia
My unconscious burnt dreams
I look at my dried desert
which is burnt without light

Drowned rage of my existence
The battle of dream 'n the reality of life
The creation was just the reflection of light
And annihilation has been my only obtained

Finally I've reached my today
Quiet 'n full of vague complexes
I've accepted the meaning of naught
And burnt the futile future

I've accepted this void Space
And ruined the futile fancies
I've accepted this void Space
And ruined the futile Dreams

trane: قبل از همه چیز می خوام یک دلیل قانع کننده بیاری که این آلبومتون چرا اینقدر خوب شده !؟ به نظر خودت چی باعث شده که همچین چیزی از آب دراومده ؟

پارسا: اصلی ترین دلیل اینکه مخاطبها احساس می کنند این آلبوم از نظر کیفیت خوب شده به خاطر وسواس بیش از حد اعضای گروه بوده که حتی باعث شد ما چنتا آهنگ رو چندبار با سیستم های مختلف صدابرداری رکورد کنیم.وسواس بیش از حد و هدفی داشتیم که کیفیت رو، به کیفیت کارای بین المللی نزدیک کنیم و تنها در حد یک کار خونگی و ضعیف نمی خواستیم به کار نگاه کنیم و براش هدف داشتیم.و همه براش تلاش کردیم.مهمترین مسئله تلاش جدی اعضای گروه بود.

trane: در مورد بندتون، سبکتون ، اعضا و این آلبوم و هر چیزی که لازم می دونی توضیح بده ؟

پارسا: با یه درامر و بیسیست شروع کردیم با دوتا گیتاریست و اول وکال نداشتیم بعد یکسری تمرین تو استودیو انجام دادیم موقع رکورد آلبوم که رسید به علت اینکه درامرها نمی تونستن ترکهارو اجرا کنن تصمیم گرفتیم که برای مدتی درامر نداشته باشیم تا کار رکورد آلبوم تموم بشه و گرفتار مسائل بندی نباشیم.فعلا منم و آتیلا گیتارست و یه وکال هم پیدا کردیم که تونست ترکهارو بخونه به اسم مرتضی که فعلا سه نفریم و دنبال درامر هم هستیم که بتونه کارامون رو اجرا کنه.
سبکمون هم ملودیک دثی هست که تاثیراتی از ترش هم گرفته.

trane: طرح لیبل سی دی خیلی جالب بود. روی لیبل سی دی اسم فرقه ها یا بهتر بگم اسم فلسفه های فرقه های مختلف نوشته شده،از جمله anarchism ، marxism ، holism و .... ، و اسم آلبوم rationalism (فلسفه عقل گرایی) هستش.
اگه می شه بگو که چه رابطه ای بین اسم این آلبوم(rationalism) و طرح این سی دی وجود داره ؟

پارسا: روی طرح خود سی دی اسم تعداد زیادی از مکاتب فکری دنیا اومده.بیشتر فکرمون این بوده که نشون بدیم که انسانها در گردابی از افکار مختلف احاطه شدن و هرکسی یک طرز تفکری رو انتخاب می کنه که به نظرش درسته.عکس روی آلبوم هم انسانی رو نشون می ده که گرفتار افکار مختلف شده و داره سعی می کنه که از فکرش استفاده کنه تا راهی به سمت اون حقیقتی که فکر می کنه درسته پیدا کنه که شاید اون هم یک توهم باشه.

trane: در مورد پخش آلبوم برای دوستان توضیح بده،به نظرت روزی می شه که به یک همچین آلبوم کامل و بی نقصی با این موسیقی پرقدرت مجوز داده بشه ؟

پارسا: کلا پخشی وجود نداشته و بیشتر سعی کردیم بین بچه ها و دوستان و نزدیکامون پخش کنیم.ولی درکل چیزی به اسم پخشی که توی کل دنیا می شناسن نبوده.همه کارشو خودمون کردیم،دست به دست پخش شده و زیاد هم خوب نبوده.کلا تو ایران حمایت از موسیقی کمه،بیشتر از این جهت، و اینکه مجوز بخواد بگیره با این شرایط فعلی ایران بعیده.

trane: این اولین آلبومی بود که پخش کردین یا اینکه قبل از rationalism هم آلبومی پخش کرده بودین ؟

پارسا: قبلا یک دمو رکورد کرده بودیم که تو همین آلبوم دوباره رکوردش کردیم دوباره گذاشتیم به اسم doom in heaven که با یه وکال دیگه بود.اون رو به صورت یک دمو نزدیک به یک سال پیش دادیم که بتونیم فیدبک بچه هارو ببینیم و روی اینترنت گذاشتیمش و خیلی هم دانلود شد.بعدش تصمیم گرفتیم ترک هارو جمع کنیم که به صورت آلبوم ارائه بدیم.

trane: تا الان کنسرتی هم گذاشتین ؟ اگر نذاشتین تو فکرش هستین ؟

پارسا: سه تا اجرا داشتیم ، دوتا در یک دانشگاه خصوصی موسیقی به اسم کنسواتوار و یکی هم در جایی که تقریبا تعلیم خصوصی بود ، توی کنسواتوار که بودیم سعی کردیم ترکهای خودمون رو بزنیم که وسط کار جلومون رو گرفتن.با ترکهای خودمون که بعید می دونم بتونیم کنسرتی بذاریم چون آلبوم مجوز نداره.اون چنتا اجرایی هم که داشتیم ترکهای خودمون نبوده،بیشتر کارای راک و خیلی لایت تر بوده.

trane: استقبال مخاطب ها تا الان از این آلبوم چطوری بوده ؟

پارسا: استقبال مخاطب که هنوز زوده بخوایم نتیجه گیری کنیم ولی کسانی که تا الان از نزدیکان و دوستان گرفتن بیشتر خوششون اومده و ارتباط برقرار کردن.

trane: کیفیت آلبوم وصدا واقعا خیلی خوبه.از نظر استودیو و ضبط و میکس مشکلات زیاد بود یا این که همه چیز خوب پیش رفت ؟

پارسا: از لحاظ استودیو موقعی که شروع به کار کردیم چهار،پنج تا استودیو مختلف رفتیم و از نظر کیفیت صدا نتیجه ای نگرفتیم و پول زیادی هم باید خرج می کردیم.به همین دلیل تصمیم گرفتیم خودمون یکسری وسایل تهیه کنیم و تو خونه رکورد رو انجام بدیم.
اولین مشکلمون این بود که اون وسایل رو تهیه کنیم.وسایل رو که تهیه کردیم مشکل بعدی علمی بود که باید به دست می آوردیم برای رکورد و ضبط که اون هم کم کم به دست آوردیم و با هزارتا مشکل کار رو تو خونه رکورد کردیم و بحث بعدیش میکس و مستر بود که اون هم خودمون انجام دادیم و آلبوم رو جمع کردیم.تقریبا همه کارها تو خود بند انجام شده.

trane: خودت به عنوان نوازنده گیتارالکتریک این آلبوم، تکنیک آلبوم خودتون رو در چه سطحی می بینی ؟

پارسا: اون زمانی که آلبوم رو می ساختیم بیشتر تکنیک مد نظرمون نبوده و بیشتر مفهوم و زیبایی کار مد نظرمون بوده.شاید الان بخوایم کار جدیدی رو بسازیم از تکنیک بالاتری استفاده کنیم.ولی این آلبوم نه خیلی تکنیکیه و نه غیر تکنیکی ، در حد نرمالی هستش.

trane: ترک tide در حالی که شخصیت متفاوتی با بقیه آهنگها داره نقش یک پل ارتباطی قوی رو ایفا می کنه.گاهی حسی که در این ترک وجود داره ، در قسمتهایی از بقیه ترک ها هم احساس می شه،مثلا در قسمتهایی از ترک doom in heaven این تشابه احساسی رو می بینیم،یک حس دپرسیو،این حالت رو خودتون خواستین به وجود بیارین یا اینکه فقط برداشت من بوده ؟

پارسا: دقیقا، خودمون می خواستیم این حالت پیش بیاد.

trane: اشعار rationalism چه مضمونی داره ؟ تمام لیریک ها با یک هدف مشخص نوشته شدند یا اینکه شعر هر ترک بیانگر یک چیز متفاوت هستش ؟

پارسا: هر کدوم جداگانه یک مفهوم و یک مضمون جداگانه ای داره و درسته در کل به هم نزدیک هستش به خاطر اینکه یه نفر شعرهارو گفته ولی از هم جدا هستن.

trane: به نظرت در سبک متال می شه با لیریک فارسی به اندازه لیریک انگلیسی گیرایی به وجود آورد ؟ چرا در این آلبوم از اشعار فارسی استفاده نکردین،زبان فارسی با موسیقی متال خیلی ناهماهنگه و سخته یا اینکه سلیقه خودتون روی وکال انگلیش بود ؟

پارسا: از نظر ساختاری که زبان فارسی داره و هجاهای کشیده زبان فارسی یه جور ناهماهنگی بین سرعت موزیک متال و شعر فارسی وجود داره.شعر فارسی یک شعر کشیده است و اگر بخوایم روی سرعت بالای موزیک متال پیادش کنیم با گفتن یک بیت از شعر نصفی از آهنگ تموم می شه.ولی در انگلیسی می تونه خیلی شکسته شکسته و کوتاه بیان بشه ولی نشدنی نیست،فقط یک عده باید بشینن و روی این مسئله کار کنن.ولی من علاقه ای نداشتم این کارو بکنم.

trane: یکی از ترک ها کاور آهنگ spirit in black از slayer هست،با توجه به این که سبک آلبوم دث متال هستش چرا این آهنگ رو انتخاب کردی ؟ به خاطر علاقه به اسلیر و این آهنگش و تاثیراتش روی دث متال بوده یا این که به دلیل اینکه می خواستی با شعرش منظور خاصی رو برسونی ؟

پارسا: آلبوم ما چون به طور کامل دث متال خالص نیست نمی شه گفت چون دث متاله چرا آهنگی از اسلیر رو کاور کردیم.چون مقداری از تاثیرات ترش متال هم داره و این ترک از اسلیر خیلی به کارای این آلبوم نزدیک بود و همچنین به خاطر علاقه ای که از قدیم هم من و هم آتیلا به اسلیر داشتیم تصمیم گرفتیم این ترک رو کاور کنیم.البته این ترک تنها یک کاور نیست و یه جورایی تغییر پیدا کرده و ریتم ها جدیدتر و مدرن تر شده و می شه گفت این ترک به استایل گروهمون تنظیم و هماهنگ شده.

trane: نوازندگیت که جدا حرف نداره، به غیر از موسیقی در زمینه هنری دیگه ای هم فعالیت داری و در کل به چه هنرهایی علاقه مندی ؟

پارسا: به غیر از موسیقی کارهای گرافیکی انجام می دم وبه عکاسی هم خیلی علاقه دارم و نقاشیم هم بد نیست.

trane: در آخر اگر صحبتی یا حرف نگفته ای با مخاطبها وطرفدارای بندتون داری مطرح کن ؟

پارسا: فقط از کل جامعه موزیسین های متال و راکی که تو ایران کار می کنن می خوام که این موسیقی رو حمایت کنن.


سایت بند Qutin

۱ نظر:

hell girl. گفت...

salam trane...kheyli 2nbal y asar azat gashtam..nemi2nam khodti ya na? un avaziya vebeto filter kardan...zureshun miyad haghighato mishnavan....2bare vebeto bzan...khaheshan